Milý pomaranč, oranžové tenisky, oranžové šnúrky, oranžový svet....

Autor: Beáta Blaženiaková | 10.8.2010 o 14:07 | (upravené 10.8.2010 o 14:33) Karma článku: 14,32 | Prečítané:  5671x

V dnešnom svete je lojálnosť veľmi cenná vec.  Ak pracujete s ľuďmi, ak sú Vašimi zákazníkmi, viete, že ich dôvera vo Vás znamená to, že s Vami chcú spolupracovať a pre Vás to značí i príjem. Dobrý zamestnávateľ a poskytovateľ by mal v nejakých časových intervaloch odmeňovať, resp. minimálne zvyšovať servis k lojálnym zákazníkom a užívateľom služieb.

ilustračné fotoilustračné foto

Preč sú časy, keď na Slovensku mal operátor obmedzený výber služieb, paušálov atď. Dnes sú operátori traja, zvýšila sa konkurencia.

Neviem, či je to len na Slovensku alebo všade vo svete zvykom, že ľuďom sa skúša trpezlivosť, koľko vydržia a keď začnú konať, tak až potom sa niekto preberie a uvedomí si, že to "prepískol" alebo si uvedomí, že niečo stratil.

Nikdy som nepatrila ku klientom, ktorí by sa pýšili titulom V.I.P. alebo prinášali enormný zisk vo forme vysokých čísiel na faktúrach. Ak však spočítate čísla za našu rodinu, tak sa už bavíme o vysokých číslach (zas pojem "vysoké čísla" je relatívny, tak ho spresním na - niekoľko tisíc korún mesačne a niekoľko desaťtisíc korún ročne). No patrila som k lojálnym klientom, ktorí nešpekulovali, pravidelne platili za využité služby a po skončení doby viazanosti svoju zmluvu obnovili.

Šesť rokov nie je málo. Možno by sa zo zisku, ktorý som Vám priniesla, sotva zaplatila časť kvetinovej výzdoby najväčšieho plesu otvárajúceho sezónu v budove historického Národného divadla, avšak za ten čas by bolo milé minimálne vyjadriť vďaku za lojálnosť a využívanie služieb.

Okolnosti a moja situácia sa radikálne zmenili, preto po krátkom čase mi viazanosť bola viac na prekážku a nedokázala som využívať to, k čomu som sa zaviazala. Takže som platila za to, čo som nevyužila, čo samozrejme nie je nikoho iného chyba, len moja. Možno by som to ani nenazvala chybou, pretože som vyše roka a pol strávila väčšinu času v zahraničí a nemala som kedy využiť svoj paušál, tak mi tam ten chudáčik len stál a peniažky za prichádzajúce faktúry odchádzali spoločnosti. Takže som musela takmer dva roky čakať, kým som mala ruky voľné. Prišla som teda so svojimi oranžovými teniskami do oranžového sveta a chcela som zrušiť číslo, keďže z rôznych dôvodov mi bolo praktickejšie ho neprenášať.

Paľbu otázok - prečo to chcete urobiť, k akému operátorovi prechádzate, čo má, čo my nie, som zvládla, pretože som vedela, čo chcem a prečo to chcem zmeniť. Keď už som stratila trpezlivosť s ďalšími otázkami a nechcela som svoj pobyt v oranžovom svete predlžovať, tak som povedala, že potrebujem zo Slovenska veľa volať do Česka a preto robím to, čo robím. Nebola to celkom pravda, lebo slovo "veľa" bolo prehnané, avšak konečne umlčalo pracovníka a spravil to, o čo som mala záujem, i keď tón hlasu vyjadroval namiesto predstieranej ľútosti skôr názor, že nech si trhnem. Tak som mohla hneď si ísť založiť nové číslo k inému operátorovi, keďže ich podmienky mi oveľa viac vyhovovali a ja som si konečne po šiestich rokoch prezula tenisky (človek už potreboval závan čerstvého vzduchu /;).

Som človek lojálny a preto je vždy príjemné, keď niekto to ocení. Každému by sa o to ťažšie chcelo odísť. Na druhý deň, keď som mala vybavené nové číslo a pocit spokojnosti, že už ani cent nevyhodím navyše, mi zatelefonovali z oranžového sveta a ponúkli mi výhodnejšie volania za minútu, ako má konkurent. Po šiestich rokoch!!! Takto sa chcete ľuďom odvďačiť za lojálnosť?!? Až keď sa rozhodnú inak?!?

Môj článok nie je kritika nevýhodnosti poskytovaných služieb, pretože každý má individuálnu situáciu, keď mu to či ono z nejakého dôvodu nevyhovuje a preto je logické, že hľadá podmienky, ktoré mu vyhovovať budú. Môj článok je kritikou toho, že lojálnosť si treba vážiť, pretože keď ju stratíte, zistíte, že na prežitie ju potrebujete (v tomto prípade ak stratíte zákazníka, tak stratíte aj nejakú časť príjmu).

Môj otec je v oranžovom svete dvanásť rokov. Dvakrát dlhšie než ja. Každý mesiac už dvanásť rokov Vám je lojálny a ani raz sa mu nedostalo vďaky alebo odmeny. Nuž, nečudujte sa, ak i on sa rozhodne ísť inam a spravia tak i ďalší.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.


Už ste čítali?